Facebook uruchamia w Polsce nową usługę: Marketplace. Czy może ona zagrozić obecnym u nas platformom aukcyjnym?
Z platform aukcyjnych do niedawna w naszym kraju królowało niepodzielnie Allegro. Oprócz niego od jakiegoś czasu mamy także portal Olx (dawniej tablica – która zresztą również należy do Allegro). Od wielu lat raczkuje tutaj także Ebay. Jednak pojawił się właśnie ich nowy konkurent. Jest to Facebook Marketplace, czyli kolejna usługa tego największego portalu społecznościowego, dzięki której możemy odwiedzać kolejne wirtualne targowisko. Nie musimy być tutaj jedynie kupującymi, bez problemu dokonamy zakupów ale również sprzedamy swoje przedmioty.
Nie wszyscy jeszcze do nowej usługi Facebooka mają dostęp. Jednak Ci, którzy już ją zyskali po zalogowaniu się do portalu, w jego górnej części znajdą skrót, który pozwoli im przejść do platformy aukcyjnej. W wersji mobilnej nowa ikona pojawiła się natomiast na belce w dolnej części aplikacji.
Czy Facebook Marketplace może zagrozić innym platformom aukcyjnym?
Ciężko wróżyć na razie z fusów, ale wydaje mi się, że na chwilę obecną na pewno nie Allegro. Natomiast w kwestii „ogłoszeń lokalnych” może szybko podebrać użytkowników OLXowi.
Jak działa aplikacja? Bardzo prosto. Wybieramy lokalizację i maksymalną odległość od niej, interesującą nas kategorię oraz podkategorię, zakres cenowy i możemy już przeglądać oferty. Równie prosto wygląda sprawa w przypadku sprzedaży przedmiotu. Do wyboru mamy kategorie główne: Dom i ogród, Mieszkanie, Rozrywka, Odzież i akcesoria, Rodzina, Elektronika, Hobby, Pojazdy i rowery oraz Ogłoszenia drobne.
Czy platforma się przyjmie? Czas pokaże, ale jeśli za czymś stoi portal Marka Zuckerberga to jest wielce prawdopodobne, że tak się właśnie stanie…
Być może zainteresuje Ciebie również: